Nye indlæg

Information fra Kiropraktorhuset Næstved

Vægttab der holder

Skrevet af Lena Vinholt, Kostvejleder
29-01-2016
Har du et ønske om at tabe nogle kilo, så kan det betale sig at vælge redskaber til et vægttab der holder. Det kan være fristende at prøve hurtige løsninger med omgående vægttab, men den store ulempe ved disse kure er, at kiloene som oftest kommer hurtigt på igen.
 
Vægttab der holder

Langsigtede, enkle redskaber til effektivt vægttab, der holder, er derfor vejen frem. Det har taget tid at få kiloene på sidebenene, og derfor kræver det også lidt tålmodighed at få dem brændt af igen. Her får du fem velunderbyggede og enkle råd til effektivt vægttab, der holder:
 
  1. Spis protein til morgenmaden

    Ved at prioritere proteiner til morgenmaden, eksempelvis i form af æg, yoghurt naturel eller mandler, og ved samtidig at drosle ned på indtaget af brød, korn og morgenmadsprodukter, så taber du dig. Du ender nemlig med at have spist færre kalorier i løbet af dagen og føle en større mæthed i længere tid, når du spiser protein til morgenmaden.

  2. Drik masser af vand

    Det gør det lettere at tabe sig. Ved at drikke ½ liter vand før hvert måltid, kan du øge din forbrænding med 24-30% i cirka en time efter måltidet. Ved at drikke ½ liter vand lige før hvert måltid, så spiser du også mindre, og kan således øge dine chancer for effektivt vægttab med 44%.

  3. Undgå alle former for sukker

    Fast, tilsat eller flydende. Husk at alkohol også er sukker, ligesom hvidt brød og pasta faktisk virker som sukker i kroppen. Et højt sukkerindtag kan forstyrre hormonbalancen i kroppen og øge fedtlagring.

  4. Spis tre daglige måltider

    Der indeholder såvel proteiner som gode fedtstoffer og kulhydrater i form af grønsager og fuldkorn. Det sikrer mæthed hele dagen, det stabiliserer blodsukkeret og hæmmer således en pludselig trang til sødt. Du kan med fordel anrette dine måltider på små tallerkener. Sjovt nok virker dette enkle trick og bevirker, at du rent faktisk spiser mindre.

  5. Få dig rørt hver dag i mindst en halv time

    Vælg den form for motion, som du bedst kan lide. Det kan være traveture i rask tempo, cykling, svømning, yoga eller styrketræning. Det vigtigste er, at du får det gjort. Derfor er det væsentligt, at du synes om det, du gør. Du kan også kombinere de forskellige former for træning, hvilket vil være ideelt i forhold til et effektivt vægttab.

    Når du får dig rørt, så sover du også bedre, og en god nattesøvn har stor betydning for et effektivt vægttab, der holder.

    Du kan supplere med at skrive kostdagbog, det kan ligeledes hjælpe dig til at tabe dig. En ugentlig kostplan er også altid en god ide. Få evt. udarbejdet en personlig kostplan hos en kostvejleder.

    Rigtig god fornøjelse.

Kategori: Kostvejleder

 

Kiropraktorhuset
Næstved ApS

Jernbanegade 17
4700 Næstved

Telefon: 55 72 71 75
Fax: 55 73 00 09
 

Åbningstider

Mandag 8.00-18.00
Tirsdag: 8.00-17.30
Onsdag: 8.00-18.00
Torsdag: 8.00-18.00
Fredag: 8.00-16.00
 
Kiropraktorhuset Næstved ApS | CVR: 24982602 | Jernbanegade 17, 4700 Næstved  | Tlf.: 55 72 71 75
  
 

  Vi er specialister i at behandle og forebygge rygsygdomme og sygdomme i kroppens øvrige led og muskler.